Bones notícies!!! Aconseguit el finançament de les obres

Olga Pané, Gerent del PSMAR

Ha estat habitual durant els mesos més complicats de la pandèmia que m’hagi dirigit a vosaltres per informar-vos de l’evolució de la mateixa i del seu impacte als nostres centres. Soc conscient que de vegades les emocions m’ha traït una mica i us he traslladat no solament les dades informatives sinó algunes de les sensacions que em produïen.

Avui vull traslladar-vos la  gran satisfacció i l’enorme alegria que sento per haver estat adjudicataris del programa REACT dels Fons Europeus FEDER, per ampliar l’Hospital del Mar i escometre la segona fase d’aquestes obres. N’estàvem convençuts i per això hem realitzat tots els treballs previs… però no n’estàvem segurs del tot i, creieu-me, a  alguns ens feia perdre la son.

Ara podem dir, doncs, que aquesta dotació econòmica es una realitat: 85,64 milions d’euros  dels esmentats fons europeus FEDER. Aquests fons exigeixen que el que es financia amb ells estigui acabat i funcionant el 31 de desembre de 2023. Això significa un repte immens perquè cal avançar a bon ritme les obres i al mateix temps realitzar l’activitat assistencial pròpia pels ciutadans de la nostra zona de referència, que com sabeu assumeixen en aquests moments períodes grans d’ espera per l’acumulació de casos del període de pandèmia.

La totalitat de l’ampliació, 22.500m2 més, a banda del que ja s’ha anat avançant (vestuaris, Pradera) implica uns nous serveis de Farmàcia, d’Anatomia Patològica, ubicar a l’Hospital del Mar el Servei d’Oftalmologia, ampliar l’UCI amb divuitllits més d’UCI, quatre quiròfans nous, un d’ells híbrid, la compactació i ampliació de les urgències, la nova àrea maternoinfantil, i un total de 75 llits més!!!

Per complir amb la part que finança  Europa, hem de tenir acabat les urgències i els llits d’hospitalització el 31 de desembre del 2023. La resta ho podem acabar el 2024, perquè es finança per altres vies.

Junt amb aquesta ampliació es modernitza i digitalitza l’entitat des del punt de vista tecnològic i de sistemes.

Ara hem d’adjudicar l’obra, fer el replanteig amb l’empresa guanyadora del concurs i començar!!

Ho visc com un premi a l’esforç de tots els professionals del Mar. Un premi merescudíssim i just, un reconeixement als nostres col·lectius professionals, a les necessitats assistencials d’uns barris fortament castigats per la deprivació i l’epidèmia i que sobretot posa en les nostres mans eines i instal·lacions que milloraran la nostra provada capacitat d’atenció als pacients i millorarà la confortabilitat en els llocs de treball.

El meu agraïment als que tenaçment heu estat treballant per aconseguir aquest finançament i per complir tots els requisits administratius, burocràtics i tècnics per proporcionar-nos aquestes bones notícies, que necessitem tan i tant.

Us anirem informant.

Olga Pané