Inici de l’estudi per al desenvolupament del futur bloc quirúrgic de l’Hospital del Mar

El passat 22 de novembre va començar el treball per a estudiar el bloc quirúrgic del nou Hospital del Mar.

El bloc quirúrgic de l’Hospital del Mar viurà una profunda transformació en els pròxims anys. Als 13 quiròfans actuals caldrà sumar els quatre, dos d’alta complexitat, que s’incorporaran amb la segona fase d’ampliació del centre, ja en marxa, i altres sis amb la tercera fase. Per entendre el seu estat actual i les seves necessitats futures, s’ha posat en marxa un procés d’avaluació integral de les necessitats amb participació dels diferents serveis, unitats i professionals implicats en el seu funcionament.

El procés va començar amb una reunió inicial el passat 22 de novembre i estarà conduït amb el suport d’una empresa de tecnologia. En ell, s’analitzarà la situació actual, per determinar les oportunitats de millora i les necessitats a curt, mitjà i llarg termini. També se seleccionaran i prioritzaran les vies per millorar el seu funcionament i es dissenyarà un pla de treball per posar en marxa el projecte.

Per a portar-ho a terme, es faran reunions individuals amb els actors implicats i es recolliran dades quantitatives. També es faran visites per conèixer els espais i infraestructures. S’analitzaran tant la infraestructura existent i futura com els processos implementats i l’anàlisi de la gestió. Amb tot plegat, elaboraran un informe que haurà de servir per establir un pla d’acció per al futur bloc quirúrgic.

Si voleu més informació sobre el projecte d’ampliació de l’Hospital del Mar, podeu veure el vídeo sobre el Futur Hospital del Mar https://youtu.be/8MPAaxcNnEw