Comencen els enderrocs dels pavellons per l’obra d’ampliació

Inici obres futur Hospital del Mar de Barcelona

Comencen els enderrocs dels pavellons per l’obra d’ampliació

Els operaris han començat els treballs al pavelló on se situava el Servei de Psiquiatria, el més pròxim al Campus MAR.

Ja s’ha iniciat l’enderroc dels pavellons que ocupen l’espai on es construirà la segona fase de l’ampliació de l’Hospital del Mar. Els operaris han començat els treballs d’enderroc de l’edifici on se situaven les consultes i el CAS del Servei de Psiquiatria. Per motius de seguretat, l’inici es fa de forma manual, per separar el pavelló de l’edifici on es manté l’activitat habitual. Posteriorment, es procedirà amb l’entrada de maquinària pesant per completar els treballs.

En total, aquesta fase de les obres té una duració prevista de dos mesos. En ella s’enderrocaran els cinc pavellons que ocupen l’espai on es procedirà a la construcció del nou edifici del centre, que tindrà 25.000 m2 i que permetrà entre altres, crear un nou servei de consultes oftalmològiques, unificar i doblar l’espai destinat al Servei d’Urgències i disposar de quatre nous quiròfans, adaptats per a cirurgies d’alta complexitat, i dinou nous llits d’UCI.

Per garantir que els enderrocs no afecten l’activitat assistencial al centre, s’ha posat en marxa un pla de contingència. Entre les mesures preventives implantades, hi ha la instal·lació de malles per evitar la filtració de pols, circuits específics per a operaris i material i el monitoratge microbiològic de les àrees assistencials més vulnerables, amb més punts de presa de mostres i fent més del doble de mesuraments que els habituals.

Si voleu més informació sobre el projecte d’ampliació de l’Hospital del Mar, podeu veure el vídeo sobre el Futur Hospital del Mar https://youtu.be/8MPAaxcNnEw