El Futur Hospital del Mar al Mobile World Congress

El director de l’Àrea Assistencial i Mèdica, el Dr. Miguel Pera, ha estat un dels ponents en el Digital Health & Wellness Summit, organitzat dins l’esdeveniment 4YFN, en el marc del Mobile World Congress.

Els projectes de futur de l’Hospital del Mar, amb la mirada posada en l’horitzó 2030, han estat protagonistes al Mobile World Congress. El Dr. Miguel Pera ha presentat com serà el centre i l’assistència sanitària i la seva evolució en els pròxims anys dins el Digital Health & Wellness Summit, organitzat per l’Aliança Europea de Salut Connectada (ECHAlliance) dins l’esdeveniment 4YFN.

L’Hospital del Mar s’enfronta a la necessitat d’evolucionar, com ha destacat el Dr. Pera. “La transformació és senzillament inevitable”, ha apuntat, així que “aprofitar totes les oportunitats que ens ofereix aquest nou escenari i fer-ho amb l’objectiu de garantir un millor servei a la ciutadania és a les nostres mans”. Tot això en un escenari marcat per l’impacte en tots els àmbits de la pandèmia de la COVID-19 i en un entorn de població cada vegada més envellida, amb la necessitat d’adaptar-se al canvi climàtic i els canvis tecnològics.

En aquest sentit, s’inscriu el Pla Estratègic 2021-2025 del Parc de Salut Mar, un document elaborat de forma participativa que és el full de ruta amb visió a llarg termini, participatiu i dirigit per la transformació, per donar resposta als reptes i necessitats presents i futurs. I les obres d’ampliació de l’Hospital del Mar, que engeguen la segona fase i que suposen un repte constructiu, en el qual s’implantaran noves tecnologies i eines d’última generació i que suposaran un guany per a la població i els professionals, amb unes noves urgències de 4.000 metres quadrats, un nou institut oftalmològic, i un disseny pensat per afrontar emergències com la que encara vivim amb la COVID-19.

Com ha explicat el Dr. Pera, “encara ens queda molt camí per recórrer, però, avui ja estem fent servir la tecnologia, la cirurgia robòtica, la realitat augmentada, la intel·ligència artificial… formen part del nostre dia a dia”. Tot per oferir un tractament i abordatge personalitzat per a cada pacient que “sempre és al centre. Aquesta és la clau de la transformació digital de l’Hospital del Mar”.