Sala MAR, nou concepte de sales d’estar per a pacients hospitalitzats

L’Hospital del Mar estrena un nou espai per a persones hospitalitzades, dissenyat d’acord amb les preferències expressades pels mateixos pacients en diferents processos de participació i co-creació organitzats pel centre. La iniciativa s’ha materialitzat gràcies a la donació de la Fundació Amics de l’Hospital del Mar. El projecte té prevista la transformació de totes les sales d’espera de l’Hospital del Mar en sales d’estar.

Els pacients ingressats al Servei de Cirurgia, a la quarta planta de l’Hospital del Mar, ja poden gaudir del nou espai, la sala MAR, la transformada sala d’estar per a les persones ingressades, els seus familiars i acompanyants. La iniciativa té el seu origen en els processos de co-creació posats en marxa per conèixer les necessitats i les experiències de les persones usuàries del centre, per a identificar possibilitats de millora i per a l’ús i el disseny dels espais i dels equipaments. En aquest sentit, la conceptualització de les sales d’estar es basa a entendre aquests espais com a zones de reunió, desconnexió i relaxació per als malalts i per als seus acompanyants, amb la filosofia d’oferir-los una zona a la qual se sentin com a casa. Dissenyat amb colors càlids, mobiliari còmode, zones compartimentades i espais per a la conversa, la lectura o, simplement, gaudir de moments d’intimitat. I tot amb unes vistes extraordinàries  de la mar Mediterrània.