L’Hospital del Mar inicia la segona fase de la seva ampliació

Pacients i familiars han participat, per mitjà d’un procés de co-creació, incorporant la seva visió en la definició dels nous espais.

L’Hospital del Mar avança en els treballs per a la construcció de la segona fase del seu pla d’ampliació, amb la recent contractació dels estudis dels arquitectes barcelonins Pinearq i Brullet-De-Luna per a la redacció del projecte executiu que dibuixarà la distribució dels espais del nou edifici i totes les seves instal·lacions. Un edifici que sumarà 25.000 m2 a la superfície construïda. Ara, els professionals dels dos despatxos disposen d’un any per enllestir els treballs, que permetran posteriorment iniciar el procés per a la licitació i adjudicació de l’obra. L’elaboració del projecte executiu té un pressupost de 2,5 milions d’euros, dels quals, el 60% a càrrec de la Generalitat i gairebé el 40% de l’Ajuntament.Aquesta segona fase del projecte d’ampliació preveu la construcció d’un nou edifici, que s’estendrà des d’on acaba el primer edifici de l’ampliació (ubicat al carrer del Gas i inaugurat el maig del 2017), fins al passadís central de la planta principal de l’actual Hospital i des del Passeig Marítim fins al Campus Universitari Mar (al carrer del Dr. Aiguader). Tindrà 5 plantes d’alçada i dues plantes subterrànies. El disseny respecta la històrica forma d’espina de peix dels pavellons originals de l’Hospital del Mar. La gran novetat és la incorporació de zones enjardinades per a pacients i professionals.