El President Carles Puigdemont, l’alcaldessa Ada Colau i el conseller Antoni Comín, crònica d’una jornada d’inauguració

El president Carles Puigdemont va assegurar que es tractava d'”un projecte estructural i de país”, que “té a veure directament amb el compromís que diferents administracions tenen, han tingut i segur que tindran en el futur amb relació al que és una biga mestra d’una societat decent, que és el seu sistema de salut”. L’alcaldessa Ada Colau va refrendar les paraules del President afirmant que “els majors èxits són sempre èxits col·lectius i són èxits compartits”. En relació a les inversions pendents, el conseller de Salut Antoni Comín va comentar que “actualment s’està treballant amb una planificació plurianual a 10 anys vista que es prioritzarà amb criteris objectius i tècnics.”

Prèviament a l’acte inaugural, el president, l’alcaldessa Ada Colau i el conseller Antoni Comín, van fer una visita a les noves instal·lacions. A l’acte també hi van estar presents el delegat del Govern de la Generalitat a Barcelona, Miquel Àngel Escobar; el president del Consell Rector del Parc Salut Mar, Joan Puigdollers; l’exalcalde de Barcelona, Xavier Trias; la tinent d’alcalde de Drets Socials, Laia Ortiz, i la comissionada de Salut de l’Ajuntament de Barcelona i vicepresidenta d’aquest Consell Rector, Gemma Tarafa, entre d’altres autoritats.

El president i l’alcaldessa van signar al llibre d’Honor de l’Hospital del Mar, llegiu les dedicatòries que van escriure:

Carles Puigdemont: “Avui tenim el privilegi d’inaugurar unes millores encaminadesa situar l’Hospital del Mar com un dels millors referents europeus en un sistema de salut. Però no homentagem només tots els qui hem fet possible aquesta millora sinó que ara, més que mai, alcem un monument a totes les generacions de gent compromesa que hem fet de Catalunya un país de sanitat excel·lent. Sense el seu compromís, esforç i visió no podríem gaudir d’un sistema que és fonamental en la construcció d’un país lliure, que vol dir d’homes i dones lliures. Gràcies per tot, i per molts anys!”

Ada Colau: ”Fa sis setmanes vaig ser aquí com usuària d’aquest hospital, per ser mare del meu segon fill Gael. És un plaer i un honor poder tornar ara com alcaldessa de Barcelona per inaugurar el nou edifici, un equipament que consolida l’Hospital del Mar com a referent de primer nivell de lsa sanitat pública i ens permet treballar millor per la salut dels nostres ciutadans i combatre les desigualtats a la nostra ciutat.

Amb el màxim agraïment cap el conjunt de professionals que feu possible l’excel·lència de la nostra sanitat pública.”