El Govern aprova el finançament de les obres d’ampliació de l’Hospital del Mar

La reunió del Consell Executiu d’ahir ha autoritzat al Servei Català de la Salut a realitzar una despesa de 85,6 milions d’euros per a la realització de la segona fase de les obres d’ampliació del centre. Aquests fons formen part del programa REACT del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

Les obres d’ampliació de l’Hospital del Mar han rebut un nou impuls per part del govern de la Generalitat. Ahir, el Consell Executiu va autorizar al Servei Català de la Salut a realitzar despeses amb càrrec a pressupostos futurs per valor de 85,6 milions d’euros per a finançar l’obra i part de l’equipament de la segona fase d’aquests treballs, que ja estan en marxa amb les tasques prèvies a l’enderroc de les estructures existents, gràcies a les aportacions de la Generalitat i de l’Ajuntament de Barcelona, de 2,5 milions d’euros per al projecte executiu i d’11,4 per a la primera part de les obres.

Aquests treballs seran finançats, en part, pel programa REACT dels Fons FEDER. La previsió és que l’enderroc dels pavellons actuals, construïts entre 1914 i 1929 i remodelats als anys noranta del segle passat, s’iniciï el pròxim mes d’abril, amb un termini d’execució dels treballs de 24 mesos. D’aquesta manera, el centre fa un pas més en el seu ambiciós projecte de renovació amb la mirada posada en l’any 2030, que també inclou l’aposta per les noves tecnologies, la transformació digital i la seva aplicació a l’entorn hospitalari.

L’Hospital del Mar guanyarà 22.500 m2 de superfície construïda, que permetran unificar les actuals urgències, que arribaran als 4.000 m2, guanyar 75 llits d’hospitalització i disposar d’una nova unitat de cures intensives, amb divuit llits. Aquesta UCI estarà directament connectada amb el nou bloc quirúrgic, que afegirà al centre quatre quiròfans d’última generació, preparats per a intervencions d’alta complexitat i als quals es podran fer TC (Tomografia Computada) i ressonàncies magnètiques i que estaran preparats per a les necessitats de la cirurgia robòtica. També es crearà una nova àrea de preingrés, que permetrà als familiars acompanyar als pacients fins a la porta del quiròfan.

Al futur Hospital del Mar hi haurà una nova àrea maternoinfantil, amb habitacions individuals. També es crearà un nou institut oftalmològic, de 1.000 m2, que acostarà aquest servei, actualment a l’Hospital de l’Esperança, a la seva població de referència, els districtes de Ciutat Vella i de Sant Martí. El nou Hospital del Mar tindrà un heliport per atendre als pacients greus susceptibles d’atenció altament especialitzada. Aquestes obres tindran un impacte directe a l’economia de la ciutat de Barcelona i de Catalunya, amb la generació de gairebé 400 llocs de treball en el moment àlgid dels treballs.

Les obres d’ampliació tenen una especial complexitat si es té en compte que es faran mentre es manté l’activitat normal de l’Hospital del Mar. Per fer-ho possible, s’ha preparat un pla de treball que permetrà tirar endavant els treballs sense aturar el dia a dia del centre. A la vegada, s’ha dissenyat un pla de trasllats temporals d’aquells serveis i activitats que es veuran afectats per l’enderroc dels antics pavellons sobre els quals és previst construir el nou edifici.

Tags: